Czy marketing sieciowy jest piramidą finansową?

Wiele osób w naszym kraju zadaje sobie pytanie, czy marketing sieciowy to jest to samo, co piramida finansowa? Niestety wiele osób nadal nie rozróżnia tych pojęć , i dla nich zbitka słów MLM piramida, oznacza jedno i to samo, tyle że różnie brzmi. Jednak warto podkreślić, iż marketing sieciowy, inaczej zwany wielopoziomowym, nie jest to i nigdy nie był piramidą finansową. Na początku trzeba poznać trochę faktów historycznych, które są związane z ideą samego MLM. Otóż pomysł marketingu wielopoziomowego narodził się w Stanach Zjednoczonych ponad pięćdziesiąt lat temu. Jak to mówi przysłowie – potrzeba matką wynalazków. Tak i było w tym przypadku. Kilku przedsiębiorców szukało lepszego sposobu na dotarcie do potencjalnego klienta. W ten sposób narodził się marketing partnerski, lub też nazywany inaczej szeptanym. Marketing ten ze swojego założenia miał opierać się na polecaniu produktu, lub też usługi innym osobom, przez samych zadowolonych klientów. Pozwoliło to na zrezygnowanie z reklamy, rozumianej w tradycyjny sposób, albowiem jedna osoba może opowiedzieć o sowim pozytywnym doświadczeniu z naszym towarem, wielu następnym potencjalnym klientom.

Comments are closed.

Search
Advertisement
Kalendarz
June 2017
M T W T F S S
« May    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930